סנפלינג וגלישת מצוקים בדרום ישראל

מגוון הפעילויות האתגריות שלנו כולל: גלישת מצוקים, אומגה, טיולי סנפלינג בנחלים, טיולי ג’יפים, קורסי גלישה וטיפוס, ODT , טיולי בר/בת מצווה אתגריים, פעילויות חברתיות, ימי גיבוש, ופארק חבלים וארוחות בשטח. מגוון הפעילויות מיועד לקבוצות, משפחות, ועדי עובדים, חברות, בתי ספר ולכל מי שמחפש טיול אתגרי ומהנה.

טיול ג'יפים מהנה עם מסלולים קלים המשלב סנפלינג תצפיות מרהיבות וטיולים רגליים

טיול ג'יפים לנחל סמך, מתאים למשפחות המים זורמים ונהנים מעצים פורחים ויופי מרהיב, מספר נקודות עצירה להנאה מושלמת בטבע

נחל תמרים הינו הנחל השני המצוי בנחלי מדבר יהודה לאחר נחל קומראן נחל זה נחשב לאחד מהיפים והאתגרים בנחלים המאושרים בדרום הארץ. זהו מסלול מצוין בתור סנפלינג בדרום. תחילת המסלול בחניון נחל תמרים המצוי 4.5 ק"מ דרומה מהישוב אבנת

נחל רחף הינו מעוק או גורג בלועזית שפירושו קניון בתוך קניון בדומה לנחל דרגה מדובר בתופעת טבע מהיפות שנמצא בו קניון מתחתר בעוצמה בתוך אפיק רחב ובשלב מסוים פוגש את שכבת סלע קשה ואז מתחיל להתחתר ברוחב נמוך מאוד ובעומק צר כך שלמעשה יש לנו קניון רחב מעל ובתחתית קניון צר מפותל ומלוטש.

נחל דרגה המצוי בצפון מדבר יהודה נחשב לאחד המסלולים היפים והמאתגרים במדבר יהודה מדובר בחלקו התחתון של נחל דרגה שכשמו כן הוא, נחל עם הרבה מדרגות או ליתר דיוק סדרה של 21 מפלונים בגבהים משתנים בין 4 ל 11 מטר הגבוה שבהם.

נחל תמר ממוקם בדרום ים המלח, הוא מתאים לטיול לאורך כל ימות השנה ומתאים גם למתחילים או לקבוצות אשר רוצות ליהנות מהאתגר אך לא רוצות להתחיל מאתגר קשה מדי.

טיול לילה בנחל חלמיש הוא חוויה מיוחדת במינה. במהלך היום, הנחל הוא מקום שקט ורגוע, אבל בלילה הוא הופך למקום קסום. האור של הירח והכוכבים מאיר את הנחל ומעניק לו מראה ייחודי. הצלילים של הטבע בלילה, כמו קריאות הציפורים והנחשים, יוצרים אווירה של מסתורין ועומק.

נחל חצצון הנחל האתגרי והקשוח ביותר במדבר יהודה עם המפל הגבוה ביותר ומאושר בישראל 120 מטר בהמשך הנחל עוד מפלים בגבהים של 60 40 30 מיועד למטיבי לכת

סנפלינג בחורף בנחל קומראן מדבר יהודה ממוצע טמפרטורה מאוד נוחה של בערך 20 25 מעלות, הראות טובה מאוד ברוב הימים בתקופה זו וניתן לראות את הנוף המדהים של ים המלח והרי מואב שמשתקפים בים המלח כמו במגזין אפשר להנות מפעילות אתגרית מהנה וחוויתית ללא שכבות של ביגוד

מערת הקולונל נמצאת בחלקו הדרומי של הר סדום תחילת המסלול נמצאת במעלה הסולמות המצוי בכביש ים המלח לאחר העפלה של כ – 25 /30 דקות נגיע לפיר מלח שיורד לעומק של 75 מטרים לאחר סיום הגלישה נדליק את הפנסים ונתחיל ללכת וגם לזחול בתוך מערת מלח

מכתש רמון הוא אתר מרהיב ביופיו, תופעת טבע מרתקת בישראל, הבור הענקי שנוצר במשך מאות מיליוני שנים בתהליך מרתק שמציג תופעות גיאולוגיות וסלעים קדומים.

נחל קומראן הינו אחד הנחלים היותר אטרקטיביים ומטוילים לקבוצות המשפחות המעוניינות בחוויה אתגרית של גלישת צוקים הסיבות שנחל קומראן מאוד מושך גולשים הינו המיקום שלו. קומראן הוא הנחל הצפוני ביותר במדבר יהודה והקרוב ביותר למרכז הארץ.

נחל טור הינו השלישי במיקום בצפון מדבר יהודה אחרי הנחלים קומראן ותמרים ומתאים בתור סנפלינג בדרום לאנשים עם ניסיון .כדאי להגיע למסלול זה עם 2 רכבים משום שבניגוד לנחלים אחרים נחל טור אינו מעגלי

סנפלינג בדרום

יעדים איכותיים ואטרקטיביים לטיול סנפלינג באזור הדרום –

הדרום מציע נוף מדברי עוצר נשימה וכאן רוכזו עבורך אתרים המתאימים לסנפלינג בדרום, בכל אתר מתואר עבורך מעט ממה שאפשר לראות בדרך ומהו גובה הגלישה הגבוה ביותר לאורך המסלול.

סנפלינג בדרום – נחל קומראן

נחל קומראן ממוקם בצפון מדבר יהודה ומתאים לטיול רוב ימות השנה, מלבד החודשים החמים במיוחד. תחילת החוויה כוללת הליכה רגלית של כעשר דקות, מהחניון, דרך השביל המסומן. זוהי הליכה מישורית אשר עוברת על פני עתיקות קומראן, שמעידות על מגוריהם של כת האיסיים ולאורך תעלת המים שאפשרה לאנשי הכת להוביל את מי השיטפונות.

תיאור מסלול: מחניון קומראן נלך בשביל המסומן 10 ד’ הליכה מישורית עד חלקו בתחתון של הנחל מכאן נוכל להתחיל ולגלוש את חלקו התחתון של הנחל 3מפלים בגבהים 40 -3 -28 או להמשיך במעלה קומראן לעבר חלקו העליון של הנחל ולגלוש 3 מפלים נוספים בגבהים דומים לזה של חלקו התחתון. חלקו התחתון בלבד מתאים למשפחות אתגריות. ניתן לשלב גם פעילות טיפוס על המצוק בנחל.

נחל קומראן גלישה

סנפלינג בדרום נחל תמרים

נחל תמרים ממוקם בצפון מדבר יהודה וגם הוא מתאים לטיול ברוב ימות השנה, למעט חודשי יולי ואוגוסט, בהם הטמפרטורות גבוהות משמעותית והוא אינו מתאים לטיול כאשר ישנו חשש לשיטפונות. הגובה המקסימלי ממנו אפשר ליהנות מגלישה לאורך המסלול הוא 70 מטרים.

תיאור מסלול: מכביש ים המלח נצא רגלית לעבר ראש תמרים דרך מעלה תמרים. עלייה לא קלה של כ – 50 דקות עד שעה. ניתן גם להגיע לראש הנחל בעזרת רכבי 4X4 ולחסוך את המאמץ. מראש המעלה נשקפת תצפית יפה של ים המלח והרי מואב. משם נכנס לנחל ונגלוש במפלי הנחל הנחל מרשים מאוד וגובה המפלים רב (50 מ’ בממוצע) ניתן לגלוש רק בחלקו התחתון של הנחל בו מצויים רק 2 מפלים מה שמקצר משמעותית את משך המסלול.

סנפלינג בדרום נחל טור

נחל טור ממוקם בצפון מדבר יהודה ומתאים במיוחד למיטיבי לכת ואוהבי האקסטרים. כדי להשלים את הנחל יש צורך בטיול של 6-8 שעות כאשר גובה הסנפלינג המקסימלי לאורכו הוא 75 מטרים. לאורך המסלול ישנם שבעה מפלים, ארבעה בחלקו העליון של נחל טור ושלושה בחלקו התחתון ואפשר ליהנות מהם כמעט לאורך כל ימות השנה, למעט חודשי הקיץ החמים מאד, יולי ואוגוסט.

תיאור מסלול: ממצוקי דרגות נתחיל בהליכה של כ- 1 ק”מ לעבר הנחל בתחילת הנחל תצפית יפה מרמת המדבר לעבר ים המלח והרי מואב הנחל בעל אופי וצורה לא קניונית מספר מפלים גבוהים לגלישת סנפלינג. לאחר סיום החלק העליון של הנחל מפלים בגובה 50 -55 – 14 -75 ניתן לצאת מהמסלול ולסיים בכביש ים המלח, או להמשיך לגלוש בחלק התחתון ולסיים בכביש ים המלח

סנפלינג בדרום – סנפלינג בנחל רחף

נחל רחף ממוקם בדרום מדבר יהודה והמסלול אינו מהקלים ביותר אך אינו מיועד דווקא למיטיבי לכת. בהתאם לעונה החוויה תכלול גם שחייה והטיול כולו, כולל סנפלינג בדרום, יארך בין 5-11 שעות, תלוי בגודל הקבוצה היוצאת לגלישה (אפשר לברר מראש בטלפון כמה זמן אורך הטיול עבור מספר המשתתפים).

תיאור מסלול: מחניון רחף נלך לאורך מעלה רחף לאחר כחצי שעה נגיע לתחילת חלקו העליון של הנחל משם נוכל להכנס לגלוש בחלק זה או לעלות לחלקו העליון במאמץ של עוד 25 דקות. הנחל מהיפים ביותר במדבר יהודה קניון עמוק וצר ומפותל ומרשים המספק צל מלא רוב שעות היום ברוב עונות השנה. עקב כך האידוי בנחל הינו איטי ביותר והנחל מחזיק גבים רוב ימות השנה…

סנפלינג במערת הקולונל

מערת הקולונל נמצאת בחלק הדרומי של הר סדום והמסלול מתחיל במעלה הסולמות הנמצא בכביש ים המלח. הטיול מתאים כמעט לכל ימות השנה, למעט חודשי הקיץ החמים מאד, יולי ואוגוסט. לאחר טיפוס לא קשה במיוחד של כחצי שעה מגיעים אל פיר מלח שיורד לעומק גלישה של 75 מטרים. בניגוד למסלולים אחרים של סנפלינג בדרום, מסלול זה מחייב שילוב של גלישה ושימוש בפנסים בשל אופיו.

מערת הקולונל בדרום מיקום בהר סדום היה של כ 20 ד’ק בעלייה מעלה הסולמות בהר סדום מגיעים לפי מלח מדהים שגובהו 70 מ לאחר הגלישה יוצאים מהמערה בהליכה וזחילה בתוך מערת מלח יפיפה המעוטרת בנטיפים וזקיפים ממלח.

מערת הקולונול אשדות

סנפלינג בדרום נחל תמר

נחל תמר ממוקם בדרום ים המלח, הוא מתאים לטיול לאורך כל ימות השנה ומתאים גם למתחילים או לקבוצות אשר רוצות ליהנות מהאתגר אך לא רוצות להתחיל מאתגר קשה מדי. גובה הסנפלינג המקסימלי בנחל הוא 20 מטרים ועל כן מתאים גם עבור משפחות עם ילדים שאינם גדולים, קבוצות עבודה כיום גיבוש וקבוצות שרוצות להתנסות בחוויה.

המסלול מתחיל בהליכה מראש המסלול אל תוך הנחל. רמת הקושי היא נמוכה וקניון הנחל יפיפה. לאורך המסלול ישנן מספר ירידות המתבצעות בעזרת חבלים וסולם מתכת הקבוע במקום ולאחר מכן אפשר להתחיל לגלוש לאורך המפל הראשון אשר עומד על גובה של 14 מטרים. המפל השני מאפשר חווית סנפלינג בדרום בגובה 22 מטרים. היתרון של מסלול זה הוא שאפשר לדלג על הגלישה ולרדת במקומה ברגל, מה שיכול להתאים לקבוצות שיש בהן משתתפים אשר מעדיפים שלא לחוות את הסנפלינג אך רוצים להשתתף בטיול.

סנפלינג בדרום נחל תמר

 

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי כאן איתמר,
אפשר לעזור?
דילוג לתוכן