ויה פראטה מצוקי גיתה

ויה פרטה מצוקי גיתה נחשבת למסלול אתגרי יותר ביחס לזו שבצוק מנרה כמו כן תוואי המסלול מאוד אופקי ביחס לזו שבצוק מנרה בו אנו יורדים ירידה תלולה ואחכ עולים אותה במסלול הויה פרטה.

Via Ferrata Gita Cliffs Challenging Route

תוכן עניינים

ויה פרטה מצוקי גיתה
מיקום מצוקי גיתה
דרגת קושי בינוני +
משך המסלול כשעה וחצי תלוי ביכולת המשתתפים
עונה מומלצת כל השנה

ויה פראטה במצוקי גיתה – מסלול אתגרי אל צוקי גיתה

ויה פרטה מצוקי גיתה נחשבת למסלול אתגרי יותר ביחס לזו שבצוק מנרה כמו כן תוואי המסלול מאוד אופקי ביחס לזו שבצוק מנרה בו אנו יורדים ירידה תלולה ואחכ עולים אותה במסלול הויה פרטה.
בתחילת מסלול הויה פרטה במצוק גיתה נדרש להתמודד עם טרוורסה (טיפוס אופקי )שיכולה להיות מאתגרת מאוד עד בלתי אפשרית למי שהוא בעל יכולת פיזית נמוכה נקודה ההתחלה היא המאתגרת ביותר במהלך המסלול אם נתקענו אחרי קבוצת מתקשים הדבר יכול לגרום לעיכוב גדול . בשונה מהויה פרטה בצוק מנרה בה לא ניתן לדלג על חלקים במסלול (למעט הקטע הסופי עליו ניתן לדלג ולחזור בעלייה). לרוב משלבים פעילות בגיתה עם פעילות סנפלינג במערת קשת.

אומגות במצוקי גיתה

בויה פרטה מצוקי גיתה ניתן לדלג על חלקים מסוימים במהלך המסלול נתקדם בקו אופקי כמעת ללא עליות או ירידות משמעותיות, במהלך המסלול נתקל ב 2 אומגות קצרות המצריכות אותנו להשתמש בגלגלת מיוחדת המיועדת לכבל הראשונה באורך של 8 מטר.
והשנייה באורך של 15 מ לפיכך יש להצטייד בחבל באורך 18 מ לפחות שישמש אותנו להחזיר את הגלגלת אלינו אחרי כל גלישה באומגה ולא כחבל בלם היות והאומגות נבנו עם שיפוע מתון מאוד. כמובן שאם לכל משתתף יש גלגלת אין צורך בחבל בלם. במהלך המסלול שימו לב נחלוף על פני סלע ענק בצורת נעל, חפשו אותו.

הזמן המומלץ למסלול ויה פרטה במצוקי גיתה

המסלול בגיתה צופה לנוף הים התיכון מפרץ חיפה והינו חשוף מאוד לשמש כל שעות היום בניגוד לויה פרטה שבצוק מנרה בה אחה”צ נקבל את המצוק בצל מלא לכן בעונת הקיץ שעות אמצע היום יכולות להיות מאוד לא נעימות ומומלץ לטייל במסלול מוקדם בבוקר או  אוחר אחה”צ.

למגוון מסלולים נוספים ואטרקציות מרהיבות ליחצו כאן, או עיברו למסלולי ויה פרטה נוספים.

שאלות נפוצות

כדי לעזור לך להחליט על הפעילות המתאימה ולתת מענה על כל השאלות, ריכזנו עבורך שאלות נפוצות שאחרים שאלו. מעבר לכך, על כל שאלה והבהרה לגבי המסלולים מוזמנים להשאיר לנו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם מידע נוסף ורלוונטי לקבוצה שלכם.

איתמר דרדיק - אשדות אקסטרים

איתמר דרדיק

מנהל ובעלים של חברת “אשדות – טיולי סנפלינג ואתגר בישראל” עוסק בתחום הספורט האתגרי משנת 1991. מוותיקי המדריכים בארץ לסנפלינג וגלישה. בעל קורס ללימוד סנפלינג מקצועי. מדריך קבוצות ומשפחות בטיולי אקסטרים ומנהל חנות למכירת ציוד סנפלינג מקצועי.

פעילויות דומות

ויה פראטה בצוק מנרה התצפית היפה ביותר בישראל, מתאים למתחילים ולמתקדמים, משפחות וקבוצות. בצוקי מנרה ניתן לטייל כל השנה למעט אחרי הגשמים, הירשמו ליום כיף פרטי עם אשדות

אתר גלישה המצוי בגליל העליון בתוך שמורת צוק מנרה באתר יש נוף מרהיב תודות למיקומו מעל העיר קרית שמונה ניתן לראות מהאתר את  הר החרמון עמק החולה קרית שמונה ורמת  הגולן גובה הגלישה 36 מ והוא האתר הגבוה ביותר המאושר בצפון הארץ

ויה פראטה אקסטרים עוצמתי מלכת הפעילויות האתגריות לקבוצות, מתאים לימי גיבוש ומשפחות שאוהבות אתגרים, אקסטרים חווייתי מקובל ונפוץ מאוד באירופה. מצוק שהונגש לטיול בעזרת עבודה קשה של קדיחת עיגונים, סולמות, גשרונים, כבלים מאיזים וידיות לטיפוס

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי כאן איתמר,
אפשר לעזור?
דילוג לתוכן