מה זה באנג’י נדנדה (באנג’י סווינג)?
באנג’י סווינג או בעברית באנג’י נדנדה היא פעילות אקסטרים המשלבת את האומנות של קפיצת באנג’י עם נדנדה. בפעילות זו, המשתתף מחובר לחבל באנג’י וקופץ ממקום גבוה, כגון גשר או מצוק. לאחר הנפילה, החבל מתמתח וגורם למשתתף לנדנד קדימה ואחורה.
מה ההבדל בין באנג’י סווינג לקפיצת באנג’י קלאסית
באנג’י סווינג הינה פעילות אקסטרים המתבצעת בד”כ מגשרים. זוהי חוויה הדומה מאוד ברמת הריגוש לבאנג’י, אך בשונה מקפיצת באנג’י בה קופצים עם הפנים קדימה (כמו בקפיצת ראש), בסווינג אנו קופצים לאחור, עם הגב לכיוון הקפיצה. באנג’י סווינג היא הרבה יותר בטוחה מקפיצת באנג’י קלאסית. באנג’י סווינג יכולה להתאים מאוד לימי גיבוש ופעילויות ODT, ניתן לשלב את הפעילות עם טיולי יום במסלולי סנפלינג שונים בארץ.
צפו בסרטון: סווינג בנהר הירדן – קפיצת באנג’י בנהר הירדן בישראל
כמו כן בקפיצת באנג’י בו הקפיצה הינו מנקודת היציאה כלפי מטה בקו ישר, בקפיצת סווינג קו הקפיצה מתעגל מתחת לגשר תוך כדי נפילה ונוצרת נדנדה. קפיצת סווינג מושגת ע”י כך שהחבלים אליהם מחובר הקופץ עוברים מצד אחד של הגשר ונמשכים מתחתיו אל צידו השני אל הקופץ. מכיוון שהקופץ מחובר אל החבלים, ישנה בתחילה נפילה בקו ישיר כלפי מטה אך מיד כאשר הקופץ מגיע לקצה החבל . אפשר להגיד כי רמת האדרנלין של פעילות זו גבוהה יותר מזו של סנפלינג והיא מתאימה למי שמוכן לריגוש.
נוצרת תנועה מטוטלת חזקה לצידו השני של הגשר תנועה זו הולכת ונחלשת כתוצאה מהגרביטציה. ככול שהגשר יותר רחב תהיה תנועת המטוטלת חזקה יותר.
כמו כן הקופץ יכול להגביר את התנועה על ידי קפיצה בניתור חזק לאחור, כפי שראיתם בסרטון ניתן לבצע גם קפיצת סווינג מרוככת כאשר במקום קפיצה מתבצעת גלישה קצרה עם חבל קצר המסתיים מטרים בודדים מתחת לגשר.
בשלב מסויים הגולש עוזב את הידיים מאחיזתו בחבל הגלישה ונופל אל הסווינג מה שמצמצם את עוצמת הנפילה והפחד אך גם מחליש את עוצמת החוויה ואת תנועת המטוטלת.
אתר נוסף שמאפשר קפיצת בנג’י סווינג תמצאו בבאנג’י בגשר בנות יעקב
באנג’י נדנדה: טיפים לבטיחות
באנג’י נדנדה היא חוויה מרגשת ומאתגרת אך היא גם היא פעילות מסוכנת אם היא לא מבוצעת כראוי היא יכולה לגרום לפציעות וחבלות. חשוב לבחור חברה מקצועית מוסמכת ומנוסה, ולקבל הדרכה מתאימה לפני ביצוע הפעילות.
מומלץ מאוד להשתמש ברתמות מרופדות מאוד או רתמת גוף מלא. כמו כן בחבלים דינמיים ולא בחבלים סטאטיים על מנת לרכך את עוצמת הכוחות שיספוג הקופץ.