מסלול נחל תמרים למשפחות: האם זה מתאים לילדים?

האם מסלול נחל תמרים במדבר יהודה מתאים למשפחות עם ילדים? מהם האתגרים שבו, כיצד ליווי מקצועי תורם להצלחת החוויה והטיפים של אשדות אקסטרים לחוויה עשירה ומעניינת.

סנפלינג בנחל תמרים - אשדות טיולי אקסטרים

תוכן עניינים

מסלול נחל תמרים מתאים למשפחות עם ילדים בוגרים ובעלי ניסיון קודם בטיולים מאתגרים, אך אינו מתאים לצעירים קטנים או חסרי ניסיון. ליווי מקצועי והכנה פיזית ומחשבתית הם המפתחות להצלחה במסלול. אם אתם מחפשים חוויה משפחתית מרגשת שתגרום לילדים להתגאות בעצמם ולחוות את הטבע בצורה מעשירה, נחל תמרים יכול להיות הבחירה המושלמת – בתנאי שמבצעים אותו בצורה אחראית ובטוחה.

נחל תמרים למשפחות הוא אחד מהמסלולים היפים והמרשימים ביותר במדבר יהודה, המציע חוויית טבע בלתי נשכחת לכל בני המשפחה. במאמר נבחן את מאפייני המסלול ונרחיב על השאלה האם ניתן לבצע אותו עם ילדים, תוך מתן המלצות והנחיות כיצד להכין את ילדיכם להתנסות כזו.

אתגרי נחל תמרים למשפחות והמאפיינים שלו

המסלול בנחל תמרים כולל קירות סלע תלולים וקטעי סנפלינג מרהיבים, דבר המצריך מהמטיילים חוסן גופני ויכולת להתמודד עם רום. המסלול משלב הליכה על סלעים, ירידות תלולות וקטעים חלקלקים. ילדים עשויים להתמודד עם קשיים בנתיב מסוג זה, במיוחד בגלל הצורך להתמודד עם מפלס גובה, יציבות וירידה במצוקים באמצעות חבל.

האם מסלול נחל תמרים מתאים לילדים?

התשובה תלויה בכמה גורמים חשובים:

1. גיל הילד ויכולתו הגופנית

גלישה בנחל תמרים אינה מומלצת לילדים קטנים בשל האתגרים הפיזיים שהנחל מציב. ילדים מגיל 12 ומעלה, בעלי כושר גופני טוב וניסיון קודם בטיולים, עשויים להצליח להתמודד עם המסלול, אך חשוב שיהיו בליווי מבוגר אחראי ומנוסה.

2. ניסיון קודם בסנפלינג ובטיולים מאתגרים

מסלול זה מתאים יותר למשפחות עם בני נוער שיש להם ניסיון קודם בסנפלינג וטיולים מאתגרים. אם הילדים שלכם אוהבים לטפס על סלעים, נהנים מהאתגר של ירידה עם חבלים ויש להם ניסיון קודם במסלולי גלישה כאלו, נחל תמרים יכול להיות חוויה מרגשת ומשמעותית עבורם.

3. ליווי מקצועי

כדי להבטיח את בטיחות הילדים, חשוב מאוד לבצע את המסלול בליווי מדריך סנפלינג מוסמך ומנוסה, שיוכל להעניק לילדים את הביטחון ואת הכלים הדרושים להתמודדות עם המכשולים. מדריך יכול לעזור גם בהתמודדות המנטלית עם חששות וחרדות שעלולים להתעורר אצל ילדים במהלך הירידה מהמצוקים.

השאירו פרטים לטיול מהסרטים



איך להכין את הילדים למסלול?

אם החלטתם לצאת עם הילדים לנחל תמרים, חשוב להכין אותם מראש ולהבטיח שהם מוכנים הן פיזית והן מחשבתית:

  • הכנה גופנית: חשוב לתרגל עם הילדים טיפוס, ירידה ותנועות שמחזקות את היציבות ואת השרירים הקטנים. תרגילים כמו טיפוס על מתקני שעשועים, תרגולי פילאטיס ואפילו הליכה בשטח תלול יכולים לעזור בהכנה.
  • שיחה על המסלול: חשוב לשוחח עם הילדים על האתגרים שצפויים להם, להסביר להם על הירידות באמצעות חבל, ולהכין אותם נפשית. ניתן להשתמש בסרטונים ותמונות כדי להראות להם למה לצפות ולחזק את תחושת הביטחון שלהם.
  • טכניקות נשימה להרגעה: למדו את הילדים טכניקות נשימה להרגעה שיעזרו להם להירגע במקרה של לחץ או חשש. נשימה עמוקה ושמירה על רוגע יכולות לשפר את החוויה שלהם ולהפוך אותה לבטוחה ומהנה יותר.

המלצות המדריך איתמר: טיפים להתמודדות עם פחד

איתמר, מנחה הסנפלינג מאשדות אקסטרים, ממליץ על עבודה משותפת עם הילדים כדי לעודד אותם. “אני תמיד ממליץ למטיילים הצעירים לקחת רגע לנשום עמוק ולהתמקד במה שמול העיניים,” הוא אומר. “הפחד הוא חלק מהחוויה, אבל בעזרת נשימה והרגעות, אפשר להפוך את הירידה להרבה יותר מהנה.” כמו כן, איתמר מדגיש את החשיבות של תחושת ההישג שהילדים חווים אחרי כל ירידה – “זה מפתח חשוב לפיתוח הביטחון העצמי שלהם.”

איזה ציוד נדרש לטיול סנפלינג בנחל תמרים?

אין צורך לדאוג לציוד מיוחד – אנחנו דואגים לספק את כל הציוד הדרוש לפעילות. הציוד כולל חבלי סנפלינג, רתמות בטיחות, קסדות, גלגלות ואמצעי הגנה נוספים, המותאמים לכל המשתתפים כדי להבטיח את הבטיחות וההנאה מהחוויה. חשוב להגיע עם נעליים נוחות להליכה, כובע ומים, ואנחנו נדאג לכל השאר.

דוגמאות חווייתיות מהטיול בנחל תמרים למשפחות

משפחת כהן – התגברות על אתגרים בעזרת הדרכה מקצועית “הילדים שלנו, יובל ועמית, היו קצת חוששים לפני הירידה בנחל תמרים. לא ידענו איך הם ירגישו מול המצוקים והגובה, אבל המדריך איתמר היה פשוט מדהים. בזכות ההדרכה המפורטת ותמיכת הקבוצה, הילדים הצליחו להתגבר על כל החששות ולרדת בביטחון מלא. כל ירידה הביאה איתה תחושת הצלחה גדולה יותר, ובסוף היום, יובל ועמית הרגישו כמו גיבורים אמיתיים. זו הייתה חוויה משפחתית שלא נשכח, מלאת אתגר והישג, ואנחנו בהחלט ממליצים למשפחות אחרות לנסות את זה.”
— משפחת כהן

משפחת לוי – התמודדות עם אתגר הסנפלינג בעזרת ליווי מקצועי
“כשיצאנו למסלול נחל תמרים, הילדים שלנו היו מעט חוששים מהרעיון של ירידה עם חבל. המדריך המקצועי, איתמר, היה פשוט מדהים. הוא לקח את הזמן להסביר לילדים על טכניקות הסנפלינג, הדגים בפועל כל שלב ונתן להם ביטחון מלא. מהרגע שאיתמר הראה לנו איך להחזיק את החבל נכון וכיצד לשמור על שיווי משקל, הילדים הרגישו הרבה יותר רגועים. בזכות הליווי המקצועי, הצלחנו כולנו להתמודד עם הירידות בהצלחה, והחוויה הפכה למשהו מעשיר ומרגש שנזכור תמיד.”
— מיכל לוי

משפחת רוזן – תמיכה צמודה ומקצועית לאורך המסלול
“יצאנו למסלול סנפלינג נחל תמרים בציפייה לחוויה מאתגרת ומשמעותית, וזה בדיוק מה שקיבלנו. המדריך ליווה אותנו לכל אורך הדרך, העניק תשומת לב אישית לכל אחד מהילדים והסביר את כל עקרונות הסנפלינג בצורה פשוטה וברורה. בזכות המקצועיות שלו, הילדים שלנו הרגישו בטוחים לחלוטין, גם ברגעים המאתגרים ביותר. איתמר ידע איך לתת תמיכה נפשית ולהעניק ביטחון בכל שלב, וכך כל אחד מהילדים הבוגרים הצליח לעמוד באתגר ולהרגיש גאווה עצומה. עבורנו, זו הייתה חוויה יוצאת דופן שהשאירה את כולנו עם תחושת הישג.”
— יוסי רוזן

בר המצווה של עידו – חוויה שלא נשכח
“כשהתקרבנו לתכנון בר המצווה של עידו, רצינו לעשות משהו אחר, מיוחד ומאתגר – משהו שהוא לא ישכח. החלטנו לצאת למסלול הסנפלינג בנחל תמרים עם כל המשפחה והחברים הקרובים. המדריך איתמר היה מקצועי להפליא, הוא דאג לכל פרט קטן, החל מהסברים מפורטים על הבטיחות ועד למתן ביטחון לילדים וגם למבוגרים שהשתתפו. לא רק שעידו הצליח לעבור את המסלול בהצלחה, אלא שהוא סיים אותו עם תחושת גאווה אדירה. זו הייתה חוויית בר מצווה בלתי נשכחת, מלאה באדרנלין ובהישגים, וכל המשתתפים הרגישו שהם חלק ממשהו ייחודי ומיוחד.”
— משפחת כהן

יתרונות נחל תמרים למשפחות עם ילדים בוגרים

למרות האתגרים, נחל תמרים יכול להוות חוויה מעשירה במיוחד לצעירים בוגרים ומנוסים. המסלול מציע הזדמנות להתגבר על פחדים, לפתח כושר גופני ויכולות גופניות, ולחוות את הטבע המדברי בצורה ייחודית ומרתקת. הירידה מהמצוקים תורמת רבות לפיתוח תחושת עצמאות וביטחון עצמי אצל הילדים, ומשפרת את הכישורים האישיים שלהם בהתמודדות עם אתגרים. בנוסף, נחל תמרים מתאים במיוחד גם למי שהשתתף בקורס סנפלינג לנוער, כאשר הידע והניסיון שנרכשו בקורס עוזרים להתמודד עם הירידות בצורה בטוחה ומוצלחת. השילוב בין הנופים המרהיבים של המדבר לבין תחושת ההישג האישי יוצר חוויות בלתי נשכחות עבור כל היחידה המשפחתית וכמובן החברים שיצאו עם תמונות מהממות.

טיפים פרקטיים להורים

כדי להבטיח שהחוויה תהיה מוצלחת, הנה כמה טיפים מעשיים להורים שמתכננים לצאת עם ילדיהם לנחל תמרים:

  • רשימת ציוד מומלצת: ודאו שאתם מביאים נעליים נוחות לטיולים, בקבוקי מים בנפח מתאים לכל המשתתפים, כובעים להגנה מפני השמש, ותיק גב קל עם חטיפים מזינים. בנוסף, הביאו בגדים נוחים המתאימים לפעילות גופנית מאומצת.
  • תרגול מקדים: ערכו עם הילדים תרגול קצר של טיפוס במקומות בטוחים כמו מתקני שעשועים או קירות טיפוס נמוכים, כדי להרגיל אותם לתחושת הגובה. תרגול זה יאפשר להם לפתח תחושת ביטחון ויסייע להתמודד עם הסנפלינג במסלול.
  • שיחה על האתגר: שוחחו עם הילדים לפני המסלול, הכינו אותם לרגעים המאתגרים והדגישו את החשיבות של שיתוף פעולה ותמיכה הדדית. כך הם ידעו למה לצפות ויוכלו ליהנות יותר מהחוויה.
  • נחל קומראן: מסלול נחל קומראן מציע חוויית אקסטרים מרגשת המשלבת ירידות סנפלינג מרשימות במצוקים יפים ואטרקטיביים. המסלול מתאים לילדים בוגרים עם יכולת גופנית טובה, מדובר במסלול המשלב טיפוס וגלישה עם נוף ייחודי של אזור ים המלח, מה שמוסיף ערך טבעי לחוויית הסנפלינג.

מסלולים נוספים שמתאימים לילדים ומשלבים פעילות אקסטרים

אם אתם מחפשים מסלולים נוספים המשלבים פעילות אקסטרים שמתאימה גם למשפחות עם ילדים קטנים, הנה כמה אפשרויות שמספקות חוויות מאתגרות ומהנות לכל המשפחה:

  • נחל טור: מסלול נחל טור כולל ירידות מאתגרות עם חבלים, מה שמאפשר לילדים להתנסות בסנפלינג בצורה מבוקרת ובטוחה. המסלול מלווה במדריכים מקצועיים שמבטיחים שהחוויה תהיה מהנה ומלאת אדרנלין.
  • מצוק שילת: מצוק שילת הוא מסלול המשלב פעילות טיפוס וגלישה מהמצוק, מה שמציע חוויית אקסטרים מרגשת גם לילדים. זהו מסלול המתאים למשפחות שמעוניינות בפעילות קצרה וממוקדת, עם תחנות ירידה מאובטחות שמועברות על ידי מדריכים מוסמכים.
  • מחצבות קדומים: מסלול מחצבות קדומים מציע שילוב ייחודי של סנפלינג במתחם המחצבות הישן. המסלול מתאים לילדים שרוצים להתנסות בגלישה במצוקים בסביבה מעניינת ובטוחה, תוך ליווי צמוד של מדריכים שמסבירים על הטכניקה ומדריכים את המשתתפים לאורך כל הדרך.

התאמת הטיול לצרכי הקבוצה ושילוב חוויות נוספות

הטיולים בנחל תמרים ושאר המסלולים שאנו מציעים, מותאמים בקפידה ליכולות ולצרכים ולהרכב המשפחה והקבוצה. ניתן לשלב בטיול מרכיבים נוספים כמו טיול ג’יפים מרגש, אומגות, בנג’י, קניונינג, ועוד, בהתאם למסלול ולרצון הקבוצה. את הטיול מלווים מדריכים מקצועיים בעלי ניסיון רב, כאשר כמות המדריכים נקבעת לפי כמות המשתתפים כדי להבטיח את הבטיחות המרבית ואת החוויה המיטבית. פעילות הסנפלינג והאקסטרים מתאימה במיוחד גם לטיולי בר ובת מצווה לא שגרתיים, ומאפשרת ליצור פעילות ייחודית ומאתגרת שמתאימה לכל המשתתפים. מדובר בחוויה בלתי נשכחת, מלאה באדרנלין ובריגושים, שתיזכר על ידי כל המשתתפים לאורך זמן.

אם אתם מחפשים חוויה משפחתית מגבשת יוצאת דופן ומלאה באתגרים, בואו לנסות את נחל תמרים עם המדריכים המנוסים של אשדות אקסטרים. אנחנו נבטיח לכם חוויה בטוחה, מעשירה ומלאת חוויות בלתי נשכחות. צרו איתנו קשר לפרטים נוספים ותתחילו להתכונן להרפתקה מדהימה במדבר יהודה!

השאירו פרטים לטיול מהסרטים

שאלות נפוצות

הנתיב מתאים לילדים בוגרים מעל גיל 12, בעלי כושר גופני וניסיון בטיולים מאתגרים. ילדים קטנים יותר עשויים להתקשות להתמודד עם הקשיים במסלול, ולכן מומלץ להימנע מהשתתפותם.
בהחלט. ליווי של מדריך סנפלינג מקצועי חיוני כדי להבטיח את בטיחות המשתתפים, במיוחד כשמדובר בילדים. המדריך מעניק תמיכה מקצועית והדרכה מתאימה להתמודדות עם האתגרים שבמסלול, וגם עוזר לילדים לפתח תחושת ביטחון ולהתגבר על הפחדים.
ההכנה כוללת תרגולים גופניים לשיפור שיווי המשקל והיציבות, שיחה על האתגרים הצפויים במסלול, ושימוש בטכניקות נשימה להרגעה. הכנה טובה תסייע לילדים להתמודד בצורה טובה יותר ולהנות מהחוויה, כולל הבנה של האתגרים וכיצד להתמודד עמם בצורה בטוחה.
לילדים שמוכנים גופנית ונפשית, המסלול יכול להיות חוויה מעשירה ומהנה מאוד. הוא מאפשר להם להתגבר על אתגרים, לפתח ביטחון עצמי, וליהנות מהטבע ומהנופים המרהיבים של המדבר. תחושת ההישג וההתגברות על הפחדים הן חוויות מחזקות שמלוות את הילדים גם לאחר סיום המסלול.
האתגרים המרכזיים כוללים ירידות תלולות עם חבל, קרקע חלקה ומדרגות סלע גבוהות. ילדים יצטרכו להתמודד עם גובה, שמירה על שיווי משקל ותחושת ביטחון עצמי. לכן הכנה פיזית ומחשבתית, כמו גם ליווי מקצועי, הם קריטיים להצלחת המסלול.
אין צורך לדאוג לציוד מיוחד – אנחנו דואגים לספק את כל הציוד הדרוש לפעילות לכל המשתתפים כדי להבטיח את הבטיחות וההנאה מהחוויה. כל מה שנדרש מכם זה להגיע עם נעליים נוחות להליכה, כובע ומים, ואנחנו נדאג לכל השאר ומצלמות כמובן כדי שתוכלו לפרסם לכל החברים !
איתמר דרדיק - אשדות אקסטרים
איתמר דרדיק

מנהל ובעלים של חברת “אשדות – טיולי סנפלינג ואתגר בישראל” עוסק בתחום הספורט האתגרי משנת 1991. מוותיקי המדריכים בארץ לסנפלינג וגלישה. בעל קורס ללימוד סנפלינג מקצועי. מדריך קבוצות ומשפחות בטיולי אקסטרים ומנהל חנות למכירת ציוד סנפלינג מקצועי.

יצירת קשר

פנו אלינו בטלפון 052-230-0306
או השאירו פרטים ונחזור אליכם!



מאמרים שיעניינו אותך
טיול בר ובת מצווה
הכנה פיזית ומנטלית לסנפלינג בנחל תמרים
צפון מדבר יהודה
סודות קומראן: גילויים ממגילות ים המלח והשפעתם התרבותית וההיסטורית
נחל קומראן: טיול סנפלינג שלא תשכחו
פעילויות דומות

רבים מההורים או ילדיהם מחפשים רעיון מקורי לבר מצווה . הם אינם רוצים את הפעילויות המוכרות והנדושות של ליצן ומסיבות וכו. אלא פעילות חוויית מרגשת אתגרית ומעצימה שמשאירה רושם חזק

ויה פראטה בצוק מנרה התצפית היפה ביותר בישראל, מתאים למתחילים ולמתקדמים, משפחות וקבוצות. בצוקי מנרה ניתן לטייל כל השנה למעט אחרי הגשמים, הירשמו ליום כיף פרטי עם אשדות

אומגה פירושה פעילות אתגרית שמתבצעת בעזרת חבלים או כבלים ממתכת המותכים מצד אחד לצד שני בזווית ומאפשרים בעזרת הציוד המתאים (רתמה) להתחבר ולהתעופף מצד אחד לצד שני, פעילות מהירה מאוד שיוצרת תחושה חזקה מאוד של Extreme ופרץ של אדרנלין.

חווית סנפלינג במערת קשת באתר היא חוויה ייחודית אשר יכולה להתבצע מגובה 35-50 מטרים. הדבר תלוי בתיאום ראשוני והחלטה מראש. בנוסף לכך, אפשר לבחור להוסיף לחוויה גם גשר הימלאיה ולעבור מעל הקשת

נחל טור הינו השלישי במיקום בצפון מדבר יהודה אחרי הנחלים קומראן ותמרים ומתאים בתור סנפלינג בדרום לאנשים עם ניסיון .כדאי להגיע למסלול זה עם 2 רכבים משום שבניגוד לנחלים אחרים נחל טור אינו מעגלי

במרחק של 10 דקות נסיעה בלבד מירושלים נמצא לו אחד מהצוקים היותר יפים ומרשימים באזור מרכז הארץ, הלא הוא צוק שילת. בצוק שילת מוצעת לכם הזדמנות נפלאה, יחד עם הילדים ובני המשפחה האחרים

הצעה משתלמת!

הצעה ייחודית לקבוצות מעל 15 איש! השאירו פרטים ואנחנו תכף חוזרים אליכם עם הצעה אטרקטיבית ליום כייף מלא חוויות



פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי כאן איתמר,
אפשר לעזור?
דילוג לתוכן