סנפלינג בנחל תמרים

נחל תמרים הינו הנחל השני המצוי בנחלי מדבר יהודה לאחר נחל קומראן נחל זה נחשב לאחד מהיפים והאתגרים בנחלים המאושרים בדרום הארץ. זהו מסלול מצוין בתור סנפלינג בדרום. תחילת המסלול בחניון נחל תמרים המצוי 4.5 ק"מ דרומה מהישוב אבנת

טיול סנפלינג בנחל תמרים

תוכן עניינים

אזור דרום – סנפלינג בנחל תמרים

מיקום: צפון מידבר יהודה
משך: 4 עד 8 שעות תלוי באיזה חלק של הנחל גולשים
רמת קושי: 4.5 (מיתוך5)
גובה מקסימלי: 70 מ’
מספר מפלים: 7
עונה מומלצת: כל השנה למעט חודשי הקיץ הקשים 7 – 8

נחל תמרים סנפלינג צילום מרחפן

תיאור מסלול: מכביש ים המלח נצא רגלית לעבר ראש תמרים דרך מעלה תמרים. עלייה לא קלה של כ – 50 דקות עד שעה. ניתן גם להגיע לראש הנחל בעזרת רכבי 4X4 ולחסוך את המאמץ. מראש המעלה נשקפת תצפית יפה של ים המלח והרי מואב. משם נכנס לנחל ונגלוש במפלי הנחל. הנחל מרשים מאוד וגובה המפלים רב (50 מ’ בממוצע)

הסנפלינג בנחל תמרים בדרום מתאים למשפחות וקבוצות, ישנם הרבה מסלולים מעניינים ומאתגרים שכדאי להכיר ולשלב עם טיול ג’יפים במדבר יהודה

התחילו את החוויה שלכם בנחל תמרים מעכשיו!

אם חיפשתם דרך מקורית ומיוחדת לחוות את הנגב, נחל תמרים הוא פתרון מושלם. השאירו פרטים לתיאום יום מדהים ומאתגר בנחל תמרים שלא תרצו שיסתיים עם חברת אשדות המתמחה בטיולי אקסטרים פרטיים בסנפלינג בדרום ובכל חלקי הארץ.

טיול אקסטרים אשדות
טיול אקסטרים אשדות

 

נחל קניוני בעל 4 מפלים שהגבוה בהם הוא 50 מטרים.
עונה ממומלצת: כל השנה – מלבד כאשר קיים חשש לשיטפונות.

דרגת קושי 9 מתוך 10 במידה וגולשים את כל מפלי הנחל

אורך חבלים נדרש 75 ×2 אם מדלגים על מפל ראשון אפשר להסתפק ב60 ×2
מספר מפלים 4 גדולים 3 קטנים
עונה מומלצת אוקטובר עד סוף מאי .
אתגריות. ניתן לשלב גם פעילות סנפלינג ולטפס על המצוק בנחל תמרים.

באתר ההיסטורי של כת האיסיים – מסלול נחל תמרים נגיש ונוח וכולל 4 מפלים והגבוה ביניהם 32 מטר.

נחל תמרים הינו הנחל השני המצוי בנחלי מדבר יהודה לאחר נחל קומראן נחל זה נחשב לאחד מהיפים והאתגרים בנחלים המאושרים בדרום הארץ, לעוד פרטים על קומראן. זהו מסלול מצוין לטיול סנפלינג בדרום. תחילת המסלול בחניון נחל תמרים המצוי 4.5 ק”מ דרומה מהישוב אבנת.

לאחר שחנינו את הרכב נתחיל לטפס במעלה נחל תמרים בשביל המסומן העולה מערבה לאורך המצוק.

לאחר כ35 דקות של עלייה נגיע לאוכף ברור ממנו נשקף המפל השלישי הגבוה בנחל.

בשלב זה נוכל להתחבר אל הנקב שמצוי מולנו ולגלוש את חציו התחתון של הנחל בו מצוי מפל ראשון בגובה של 55 מ ולאחריו מפלון בגובה של 9 מטר ומיד בתחתיתו מפל בגובה של 45 מ. אם החלטנו להמשיך לחלקו העליון של הנחל צפויים לנו עוד 20/25 דק של מעלה תלול לראש תמרים משם נשקף נוף מדהים של ים המלח ומטעי התמרים שעל שמם נקרא הנחל.

מפל זה שגובהו 70 מ נחשב לאחד היפים והמרשימים במפלי מדבר יהודה, הן בצורתו הייחודית החצובה במסלע והן בנוף הנשקף ממנו.

לפני המסלול – הצטיידו באוכל ומים תוך לקיחה בחשבון שתבלו בנחל יותר משצפיתם. בחשבון הגבהים של המפלים לא הובא בחשבון המרחק משפת מצוק אל העיגונים אלא גובה המפל בלבד ישנם אפשרויות יציאה מהנחל בשבילי מילוט שאינם מסומנים בכל אחד מהמפלים, חשוב מאוד להעזר במדריך שמכיר את המסלול היטב.

נחל תמרים לחוות את הנגב בצורה ייחודית

גיבוש אקסטרים לקבוצות וארגונים צולם בנחל תמרים
גיבוש אקסטרים לקבוצות וארגונים צולם בנחל תמרים

סנפלינג בנחת תמרים זו חוויה אתגרית ומסעירה שמתאימה לכל המשפחה, מושלם לטיול יום, היא מחייבת כושר גופני ומספקת הזדמנות להתמודד עם הפחד וליהנות מהנופים המרהיבים של הנגב. זו חוויה שלא תשכחו היא חד פעמית ובהחלט תוכלו להתפאר בשפע תמונות מדהימות על רקע הרי הנגב כשאתם הכוכבים.
אם אתם שוקלים סנפלינג בנחל תמרים עם המשפחה או עם קבוצה נשמח להציע לכם טיול ייחודי בתפירה אישית לצורך וליכולת של המשתתפים על מנת לספק הנאה מקסימלית.

אשדות היא חברת סנפלינג מקצועית וותיקה עם ציוד איכותי ובטיחותי שמכירה את האיזור היטב ויודעת להתמודד עם מצבים שונים של קהל מגוון. ישנה חשיבות עליונה לוודא את כל הפרטים לפני שיוצאים למסלול מאתגר כמו זה, הכנה מקדימה תימנע סיכונים מיותרים ופציעות של שבר או התייבשות.
נעליים טובות ולבוש מתאים יקלו על הטיפוס ויאפשרו לכם להנות מהנוף והאתגר המדהים, תוכלו להתפנות לגיבוש של המשפחה או הקבוצה, אחרי תהליך כזה אין לנו ספק שתצאו אנשים מחוזקים.

השאירו פרטים לתיאום טיול ייחודי עבורכם

תמונות מרגשות מהשטח

שאלות נפוצות

כדי לעזור לך להחליט על הפעילות המתאימה ולתת מענה על כל השאלות, ריכזנו עבורך שאלות נפוצות שאחרים שאלו. מעבר לכך, על כל שאלה והבהרה לגבי המסלולים מוזמנים להשאיר לנו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם מידע נוסף ורלוונטי לקבוצה שלכם.

איתמר דרדיק - אשדות אקסטרים

איתמר דרדיק

מנהל ובעלים של חברת “אשדות – טיולי סנפלינג ואתגר בישראל” עוסק בתחום הספורט האתגרי משנת 1991. מוותיקי המדריכים בארץ לסנפלינג וגלישה. בעל קורס ללימוד סנפלינג מקצועי. מדריך קבוצות ומשפחות בטיולי אקסטרים ומנהל חנות למכירת ציוד סנפלינג מקצועי.

פעילויות דומות

אומגה פירושה פעילות אתגרית שמתבצעת בעזרת חבלים או כבלים ממתכת המותכים מצד אחד לצד שני בזווית ומאפשרים בעזרת הציוד המתאים (רתמה) להתחבר ולהתעופף מצד אחד לצד שני, פעילות מהירה מאוד שיוצרת תחושה חזקה מאוד של Extreme ופרץ של אדרנלין.

רבים מההורים או ילדיהם מחפשים רעיון מקורי לבר מצווה . הם אינם רוצים את הפעילויות המוכרות והנדושות של ליצן ומסיבות וכו. אלא פעילות חוויית מרגשת אתגרית ומעצימה שמשאירה רושם חזק

חווית סנפלינג במערת קשת באתר היא חוויה ייחודית אשר יכולה להתבצע מגובה 35-50 מטרים. הדבר תלוי בתיאום ראשוני והחלטה מראש. בנוסף לכך, אפשר לבחור להוסיף לחוויה גם גשר הימלאיה ולעבור מעל הקשת

נחל טור הינו השלישי במיקום בצפון מדבר יהודה אחרי הנחלים קומראן ותמרים ומתאים בתור סנפלינג בדרום לאנשים עם ניסיון .כדאי להגיע למסלול זה עם 2 רכבים משום שבניגוד לנחלים אחרים נחל טור אינו מעגלי

במרחק של 10 דקות נסיעה בלבד מירושלים נמצא לו אחד מהצוקים היותר יפים ומרשימים באזור מרכז הארץ, הלא הוא צוק שילת. בצוק שילת מוצעת לכם הזדמנות נפלאה, יחד עם הילדים ובני המשפחה האחרים

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי כאן איתמר,
אפשר לעזור?
דילוג לתוכן