יעדים איכותיים ואטרקטיביים לטיול סנפלינג באזורי הדרום

הדרום מציע נוף מדברי עוצר נשימה וכאן רוכזו עבורך אתרים המתאימים לגלישה ובכל אתר מתואר עבורך מעט ממה שאפשר לראות בדרך ומהו גובה הגלישה הגבוה ביותר לאורך המסלול.

Nachal Rachaf – Rappelling in Israel

תוכן עניינים

הדרום מציע נוף מדברי עוצר נשימה וכאן רוכזו עבורך אתרים המתאימים לגלישה ובכל אתר מתואר עבורך מעט ממה שאפשר לראות בדרך ומהו גובה הגלישה הגבוה ביותר לאורך המסלול.
במדבר יהודה תוכלו להנות מטיולי יום המשלבים טיול ג’יפים, סנפלינג באזור הדרום, קניונינג ומערות מלח, המסלולים בצפון מדבר יהודה יכולים להתאים למתחילים ולבעלי ניסיון.

סנפלינג בנחל קומראן

נחל קומראן ממוקם בצפון מדבר יהודה ומתאים לטיול רוב ימות השנה, מלבד החודשים החמים במיוחד. תחילת החוויה כוללת הליכה רגלית של כעשר דקות, מהחניון, דרך השביל המסומן. זוהי הליכה מישורית אשר עוברת על פני עתיקות קומראן, שמעידות על מגוריהם של כת האיסיים ולאורך תעלת המים שאפשרה לאנשי הכת להוביל את מי השיטפונות.

לאחר ההליכה הקצרה אפשר להתחיל בחוויית הגלישה. לאורך המסלול ישנם שלושה נחלים, בגבהים 40 מטרים, 3 מטרים ו-28 מטרים וכל אלה בחלקו העליון של הנחל. בחלקו התחתון אפשר לשלב סנפלינג בדרום, אך החוויה תתאים רק לקבוצות שבכושר ומוכנות לפעילות אקסטרים אמיתית.

אשדות ימי כיף לקבוצות - טיולי סנפלינג בנחל קומראן ואתגר וגיבוש לקבוצות

סנפלינג בנחל תמרים

נחל תמרים ממוקם בצפון מדבר יהודה וגם הוא מתאים לטיול ברוב ימות השנה, למעט חודשי יולי ואוגוסט, בהם הטמפרטורות גבוהות משמעותית והוא אינו מתאים לטיול כאשר ישנו חשש לשיטפונות. הגובה המקסימלי ממנו אפשר ליהנות מגלישה לאורך המסלול הוא 70 מטרים.

מסלול הטיול מתחיל בכביש ים המלח ודורש הליכה בעלייה מאתגרת מעט של כשעה (ישנה אפשרות להגיע למעלה הנחל גם ברכבי 4X4) מהחלק העליון של הנחל נשקף הנוף עוצר הנשימה של הרי מואב. מאזור זה מתחיל הסנפלינג בדרום וממוצע גובה הגלישה של המפלים השונים עומד על 50 מטרים.

סנפלינג בנחל תמרים

סנפלינג בנחל טור

נחל טור ממוקם בצפון מדבר יהודה ומתאים במיוחד למיטיבי לכת ואוהבי האקסטרים. כדי להשלים את הנחל יש צורך בטיול של 6-8 שעות כאשר גובה הסנפלינג המקסימלי לאורכו הוא 75 מטרים. לאורך המסלול ישנם שבעה מפלים, ארבעה בחלקו העליון של נחל טור ושלושה בחלקו התחתון ואפשר ליהנות מהם כמעט לאורך כל ימות השנה, למעט חודשי הקיץ החמים מאד, יולי ואוגוסט.

המסלול מתחיל במצוקי דרגות, בהליכה של קילומטר לעבר הנחל המשקיף על תצפית יפיפייה מרמת המדבר אל עבר ים המלח והרי מואב. הנחל שונה באופיו כיוון שיש לו צורה שאינה קניונית. לאחר סיום חווית הסנפלינג מארבעת המפלים אפשר לצאת מן המסלול ולסיים את החוויה בכביש ים המלח או לחלופין אפשר להמשיך לסנפלינג גם בחלק התחתון של הנחל. סנפלינג בנחל טור מומלץ בעיקר למנוסים בחוויה.

סנפלינג בנחל טור

סנפלינג בדרום – נחל רחף

נחל רחף ממוקם בדרום מדבר יהודה והמסלול אינו מהקלים ביותר אך אינו מיועד דווקא למיטיבי לכת. בהתאם לעונה החוויה תכלול גם שחייה והטיול כולו, כולל סנפלינג בדרום, יארך בין 5-11 שעות, תלוי בגודל הקבוצה היוצאת לגלישה (אפשר לברר מראש בטלפון כמה זמן אורך הטיול עבור מספר המשתתפים).

מסלול סנפלינג בנחל רחף מתחיל בכביש ים המלח בחניון רחף הנמצא כשלושה קילומטרים מצומת מצדה. בתחילה, יש לטפס כעשרים דקות במעלה רחף כדי להגיע אל נקודת התצפית המרשימה על נוף ים המלח והרי מואב. הנקודה נמצאת בגובה קו הים (אפס) כשים המלח נמצא בגובה 400 מטרים תחת גובה פני הים, מה שמאפשר ליהנות מתצפית מרשימה. לאורך המסלול קיימים מספר מפלים המתאימים לסנפלינג בגבהים הנעים בין 6 ל-27 מטרים.

סנפלינג בנחל רחף

סנפלינג במערת הקולונל

מערת הקולונל נמצאת בחלק הדרומי של הר סדום והמסלול מתחיל במעלה הסולמות הנמצא בכביש ים המלח. הטיול מתאים כמעט לכל ימות השנה, למעט חודשי הקיץ החמים מאד, יולי ואוגוסט. לאחר טיפוס לא קשה במיוחד של כחצי שעה מגיעים אל פיר מלח שיורד לעומק גלישה של 75 מטרים. בניגוד למסלולים אחרים של סנפלינג בדרום, מסלול זה מחייב שילוב של גלישה ושימוש בפנסים בשל אופיו.

לאחר ירידה לעומק המערה מתחילה ההליכה והזחילה בתוכה לאור הפנסים. בתוך המערה מחכה למטיילים המראה המיוחד של זקיפי ונטיפי מלח. חשוב מאד לכבד את הטבע ולהקפיד שלא לגעת בהם כדי לא לשבור אותם. טיול זה חייב להתבצע עם הדרכה מקצועית.

סנפלינג במערת קולונל

סנפלינג בנחל תמר

נחל תמר ממוקם בדרום ים המלח, הוא מתאים לטיול לאורך כל ימות השנה ומתאים גם למתחילים או לקבוצות אשר רוצות ליהנות מהאתגר אך לא רוצות להתחיל מאתגר קשה מדי. גובה הסנפלינג המקסימלי בנחל הוא 20 מטרים ועל כן מתאים גם עבור משפחות עם ילדים שאינם גדולים, קבוצות עבודה כיום גיבוש וקבוצות שרוצות להתנסות בחוויה.

מסלול הסנפלינג בנחל תמר מתחיל בהליכה מראש המסלול אל תוך הנחל. רמת הקושי היא נמוכה וקניון הנחל יפיפה. לאורך המסלול ישנן מספר ירידות המתבצעות בעזרת חבלים וסולם מתכת הקבוע במקום ולאחר מכן אפשר להתחיל לגלוש לאורך המפל הראשון אשר עומד על גובה של 14 מטרים. המפל השני מאפשר חווית סנפלינג בדרום בגובה 22 מטרים. היתרון של מסלול זה הוא שאפשר לדלג על הגלישה ולרדת במקומה ברגל, מה שיכול להתאים לקבוצות שיש בהן משתתפים אשר מעדיפים שלא לחוות את הסנפלינג אך רוצים להשתתף בטיול.

סנפלינג בנחל תמר

שאלות נפוצות

כדי לעזור לך להחליט על הפעילות המתאימה ולתת מענה על כל השאלות, ריכזנו עבורך שאלות נפוצות שאחרים שאלו. מעבר לכך, על כל שאלה והבהרה לגבי המסלולים מוזמנים להשאיר לנו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם מידע נוסף ורלוונטי לקבוצה שלכם.

איתמר דרדיק - אשדות אקסטרים

איתמר דרדיק

מנהל ובעלים של חברת “אשדות – טיולי סנפלינג ואתגר בישראל” עוסק בתחום הספורט האתגרי משנת 1991. מוותיקי המדריכים בארץ לסנפלינג וגלישה. בעל קורס ללימוד סנפלינג מקצועי. מדריך קבוצות ומשפחות בטיולי אקסטרים ומנהל חנות למכירת ציוד סנפלינג מקצועי.

פעילויות דומות

צפון מדבר יהודה הוא אזור יפהפה ומגוון המציע מגוון רחב של פעילויות אתגריות, כולל סנפלינג טיפוס וגלישה, טיולי ג'יפים, קניונינג. האזור מוקף במצוקים גבוהים, ונחלים מה שהופך אותו למקום מושלם לחוות את הטבע במלוא עוצמתו.

חווית סנפלינג במערת קשת באתר היא חוויה ייחודית אשר יכולה להתבצע מגובה 35-50 מטרים. הדבר תלוי בתיאום ראשוני והחלטה מראש. בנוסף לכך, אפשר לבחור להוסיף לחוויה גם גשר הימלאיה ולעבור מעל הקשת

חברת אשדות מארגנת טיולי ג’יפים פרטיים מיוחדים בנחלים בכל רחבי הארץ – מדבר יהודה, בנגב, מסלולים במרכז וכמובן טיולי ג’יפים בצפון.

טיולי ג'יפים בשפלת יהודה ובית ג'וברין עם אשדות טיולים אתגריים! חוויה מושלמת למשפחות וקבוצות, עם מדריכים מקצועיים, פעילויות גיבוש והנאה מהטבע המשלבות פעילויות אקסטרים. הצטרפו להרפתקה בלתי נשכחת בלב המדבר ותהנו מפעילויות ייחודיות בכל עונות השנה.

נחל צין נמצא באיזור הנגב הוא נחשב לאחד מנחלי האכזב הגדולים בישראל, בטיול ג'יפים לנחל צין תוכלו להנות מתצפית מרהיבה של נוף מדברי

פתיחת צ'אט
1
צריכים עזרה?
היי כאן איתמר,
אפשר לעזור?
דילוג לתוכן